Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Typ Zákon
Publikácia 2009-12-08
Naposledy aktualizované 2010-01-01
Stav Platný
Zdroj Slov-Lex
článkov 5
História noviel JSON API

V § 35 ods. 8 písm. c) sa na začiatok vkladá nový prvý bod, ktorý znie:

„1. nemá knihu elektronickej registračnej pokladnice umiestnenú na predajnom mieste podľa osobitného predpisu,^11cca)“.

„11cca) § 2 písm. zc) zákona č. 289/2008 Z. z.“.

18.

V § 35 ods. 9 sa slová „1 000 Sk“ nahrádzajú slovami „30 eur“ a slová „100 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „3 300 eur“.

19.

V § 35 ods. 10 sa slová „5 000 Sk“ nahrádzajú slovami „160 eur“ a slová „50 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „1 600 eur“.

20.

V § 35 ods. 11 písm. a) sa slová „20 000 Sk“ nahrádzajú slovami „660 eur“ a slová „200 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „6 600 eur“.

21.

V § 35 ods. 11 písm. b) sa slová „5 000 Sk“ nahrádzajú slovami „160 eur“ a slová „50 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „1 600 eur“.

22.

V § 35 ods. 11 písm. c) sa slová „2 000 Sk“ nahrádzajú slovami „60 eur“ a slová „200 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „6 600 eur“.

23.

V § 35 ods. 11 písm. d ) sa slová „10 000 Sk“ nahrádzajú slovami „330 eur“ a slová „100 000 Sk“ sa nahrádzajú slovami „ 3 300 eur“.

24.

V § 35 sa za odsek 11 vkladajú nové odseky 12 a 13, ktoré znejú:

„(12) Správca dane, ktorým je colný úrad na účely spotrebných daní,^1b) uloží fyzickej osobe alebo právnickej osobe, ktorá je podľa osobitného predpisu^4aa) povinná používať pokladnicu, pokutu podľa odseku 8 písm. a) prvého, druhého a štvrtého bodu, písm. b) a písm. c) druhého, štvrtého, ôsmeho až desiateho bodu a primerane podľa odseku 11. (13) Správca dane, ktorým je daňový úrad, a správca dane, ktorým je colný úrad, sú povinné o uložení pokuty podľa odseku 8 písm. a) prvého, druhého a štvrtého bodu, písm. b) a písm. c) druhého, štvrtého, ôsmeho až desiateho bodu navzájom sa informovať.“.

25.

V § 35 ods. 15 sa slová „1 000 000 Sk“ nahrádzajú slovami „33 190 eur“.

26.

V § 35 ods. 16 sa slová „7 až 11 a 13“ nahrádzajú slovami „7 až 12 a 15“.

27.

V § 35 ods. 19 sa slovo „19“ nahrádza slovom „21“.

28.

V § 35 ods. 21 prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo dodatočné hlásenie“ a v druhej vete sa slová „4 až 11 a 13“ nahrádzajú slovami „4 až 12 a 15“.

29.

V § 35 ods. 23 sa slová „odseku 12“ nahrádzajú slovami „odseku 15“.

30.

V § 35a ods. 1 prvej vete sa slová „9 a 13,“ nahrádzajú slovami „9 a 15 alebo správca dane, ktorým je colný úrad na účely spotrebných daní,^1b) zistí porušenie povinností podľa § 35 ods. 8 písm. b) a c) druhého, štvrtého, ôsmeho až desiateho bodu“.

31.

V § 35a ods. 1 sa slová „5 000 Sk“ nahrádzajú slovami „165 eur“.

32.

V § 35a ods. 1 v poslednej vete sa za slová „správcovi dane“ vkladajú slová „a na účely spotrebných daní^1b) colnému úradu“.

33.

V 35a ods. 2 sa za slová „daňový úrad“ vkladajú slová „alebo colný úrad“.

34.

V § 35b ods. 2 a v § 35b ods. 6 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Ak štvornásobok základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky nedosiahne 15 %, pri výpočte sankčného úroku sa namiesto štvornásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky použije ročná úroková sadzba 15 %.“.

35.

V § 45 ods. 1 sa na konci bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „ak ide o daňový subjekt, ktorý si uplatňuje odpočítanie daňovej straty podľa osobitného predpisu,^11daf) nemožno vyrubiť daň ani rozdiel dane po uplynutí siedmich rokov, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie.“.

Poznámka pod čiarou k odkazu 11daf znie:

„11daf) § 30 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.

36.

V § 45 ods. 2 sa slová „plynie päťročná lehota“ nahrádzajú slovami „plynú lehoty podľa odseku 1“.

37.

V § 50 ods. 1 sa vypúšťajú slová „a proti postupu zamestnanca správcu dane v daňovom konaní“.

38.

V § 50 ods. 3 sa vypúšťa druhá veta.

39.

V § 59 ods. 7 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Ak trojnásobok základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky nedosiahne 10 %, pri výpočte úroku sa namiesto trojnásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky použije ročná úroková sadzba 10 %.“.

40.

V § 60 ods. 2 sa na konci pripája táto veta: „Ak trojnásobok základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky nedosiahne 10 %, pri výpočte sankcie sa namiesto trojnásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky použije ročná úroková sadzba 10 %.“.

41.

V § 61 odsek 7 znie:

„(7) Z údajov evidencie príjmov sa daňovým subjektom na ich žiadosť vydávajú potvrdenia o stave ich osobných účtov a pre potreby správcu dane sa zostavujú výkazy daňových nedoplatkov; na účely vydania potvrdenia sa za daňový nedoplatok považuje aj daňový nedoplatok postúpený podľa § 65b, ktorý v čase vydania potvrdenia nezanikol.“.

42.

V § 63 ods. 6 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Ak trojnásobok základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky nedosiahne 10 %, pri výpočte úroku sa namiesto trojnásobku základnej úrokovej sadzby Európskej centrálnej banky použije ročná úroková sadzba 10 %.“.

43.

V § 63 ods. 8 sa za druhú vetu vkladá nová tretia veta, ktorá znie: „Nadmerný odpočet dane z pridanej hodnoty uplatnený skupinou podľa osobitného predpisu^13eaa)možno použiť na kompenzáciu daňových nedoplatkov na iných daniach u jednotlivých členov skupiny.“.

Poznámka pod čiarou k odkazu 13eaa znie:

„13eaa) § 4b zákona č. 222/2004 Z. z. v znení zákona č. 83/2009 Z. z.“.

44.

§ 65b sa dopĺňa odsekom 8, ktorý znie:

„(8) Daňový úrad alebo colný úrad postúpi aj nevymožiteľný daňový nedoplatok podľa § 61 ods. 6, u ktorého uplynulo viac ako päť rokov od konca roka, v ktorom vznikol; pri postúpení tohto daňového nedoplatku sa použije postup podľa odsekov 1 až 7.“.

45.

V § 103 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:

„(6) Daňové riaditeľstvo a colné riaditeľstvo môže odpustiť sankciu uloženú poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti,^20f) ak zanikol zrušením bez právneho nástupcu a jeho práva a povinnosti podľa osobitného zákona^20g) prešli na zriaďovateľa, ktorým je obec alebo vyšší územný celok, ak o odpustenie sankcie tento zriaďovateľ požiada; rovnako môže odpustiť sankciu zriaďovateľovi poskytovateľa zdravotnej starostlivosti,^20f) ktorého má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti a ktorý zanikol zrušením bez právneho nástupcu a jeho práva a povinnosti prešli podľa osobitného zákona^20g) na tohto zriaďovateľa, ak o odpustenie sankcie tento zriaďovateľ požiada. Ak ide o sankciu prislúchajúcu k dani, je obec alebo vyšší územný celok povinný preukázať aj zaplatenie tejto dane okrem sankcie.“.

„20f) Zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. 20g) § 21 ods. 13 zákona č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.

46.

V § 103 ods. 7 sa slová „3, 4 a 5“ nahrádzajú slovami „3 až 6“.

47.

Za § 110i sa vkladá § 110j, ktorý vrátane nadpisu znie:

„§ 110j Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. januára 2010 (1) Daňovému subjektu, ktorý používa elektronickú registračnú pokladnicu podľa osobitného predpisu,^27) colný úrad na účely spotrebných daní^1b) za porušenie ustanovení osobitného predpisu^26) v období od 1. marca 2009 do 31. decembra 2010 uloží pokutu podľa zákona účinného k 28. februáru 2009. (2) Ustanovenie § 65b ods. 8 v znení účinnom od 1. januára 2010 sa použije aj na nevymožiteľný daňový nedoplatok, u ktorého do 31. decembra 2009 uplynulo viac ako päť rokov od konca roka, v ktorom vznikol; správca dane takýto daňový nedoplatok postúpi právnickej osobe so 100 % majetkovou účasťou štátu prvýkrát v júni 2010, najneskôr do 31. decembra 2010. (3) Ustanovenie § 103 ods. 6 sa použije na daňový nedoplatok zodpovedajúci nezaplatenej sankcii, evidovanej najneskôr k 30. júnu 2010.“.

Čl. III

Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení zákona č. 562/2003 Z. z., zákona č. 561/2004 Z. z., zákona č. 518/2005 Z. z., zákona č. 688/2006 Z. z., zákona č. 198/2007 Z. z., zákona č. 540/2007 Z. z., zákona č. 621/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 567/2008 Z. z. a zákona č. 61/2009 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:

1.

V § 4 odsek 3 znie:

„(3) Účtovná jednotka, ktorá je právnickou osobou a zrušuje sa bez likvidácie, vedie účtovníctvo do dňa, ktorý predchádza rozhodnému dňu. Rozhodný deň na účely účtovníctva je deň určený podľa osobitného predpisu,^7a) ktorý nesmie byť neskorší ako deň nadobudnutia účinkov zlúčenia, splynutia alebo rozdelenia.^7b) Od rozhodného dňa skutočnosti, ktoré sú predmetom účtovníctva zanikajúcej právnickej osoby, sú súčasťou účtovníctva a účtovnej závierky účtovnej jednotky, ktorá sa stane právnym nástupcom^7c) (ďalej len „nástupnícka účtovná jednotka“). Ak táto ešte nevznikla, vedie účtovníctvo a zostavuje účtovnú závierku za nástupnícku účtovnú jednotku, a to do dňa nadobudnutia účinkovsplynutia alebo rozdelenia^7b) zanikajúca právnická osoba. Od rozhodného dňa sa vedie účtovníctvo tak, aby bolo možné jednoznačne vyčísliť majetok, záväzky a výsledok hospodárenia zanikajúcej právnickej osoby, ak nenastanú účinky zlúčenia, splynutia alebo rozdelenia.^7b)“.

„7b) § 69a ods. 1 Obchodného zákonníka v znení zákona č. 500/2001 Z. z. 7c) § 69 ods. 3 a 4 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.“.

2.

V § 9 ods. 2 písm. c) sa za slovo „fondy“ vkladá čiarka a slová „poľovnícke organizácie“.

3.

V § 16 ods. 1 písmeno e) znie:

„e) k rozhodnému dňu.“.

4.

V § 16 odsek 2 znie:

„(2) K rozhodnému dňu otvorí účtovné knihy nástupnícka účtovná jednotka. Ak táto ešte nevznikla, zostaví otváraciu súvahu a otvorí účtovné knihy za nástupnícku účtovnú jednotku zanikajúca právnická osoba. Pri zlúčení nástupnícka účtovná jednotka pokračuje vo vedení svojich účtovných kníh po doplnení účtov z podkladov otváracej súvahy.“.

5.

V § 16 ods. 4 písmeno c) znie:

„c) ku dňu predchádzajúcemu rozhodnému dňu,“.

6.

V § 17 ods. 6 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Pri zlúčení nástupnícka účtovná jednotka neuzavrie účtovné knihy, pričom zisťuje konečné stavy účtov na účely zostavenia otváracej súvahy.“ a na konci sa pripájajú tieto vety: „Ak deň, ku ktorému sa zostavuje riadna účtovná závierka alebo mimoriadna účtovná závierka, je totožný s dňom priebežnej účtovnej závierky, priebežná účtovná závierka sa nezostavuje. Ak deň, ku ktorému sa zostavuje mimoriadna účtovná závierka, je totožný s dňom riadnej účtovnej závierky, zostavená účtovná závierka sa považuje aj za riadnu účtovnú závierku.“.

7.

V § 17 odsek 7 znie:

„(7) Účtovná jednotka zostavuje otváraciu súvahu a) ku dňu svojho vzniku, s výnimkou účtovnej jednotky, ktorej otváracia súvaha bola zostavená k rozhodnému dňu, b) ku dňu vstupu do likvidácie, c) ku dňu účinnosti vyhlásenia konkurzu, d) k rozhodnému dňu.“.

8.

Poznámka pod čiarou k odkazu 22a znie:

„22a) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1606/2002 z 19. júla 2002 o uplatňovaní medzinárodných účtovných noriem (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 13/zv. 29; Ú. v. ES L 243, 11. 9. 2002) v znení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 297/2008 z 11. marca 2008 (Ú. v. EÚ L 97, 9. 4. 2008). Nariadenie Komisie (ES) č. 1126/2008 z 3. novembra 2008, ktorým sa v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1606/2002 prijímajú určité medzinárodné účtovné štandardy (Ú. v. EÚ L 320, 29. 11. 2008) v platnom znení.“.

9.

V § 17a ods. 2 písmeno b) znie:

„b) čistý obrat presiahol 165 969 594,40 eura, pričom čistým obratom na tento účel sú výnosy dosiahnuté z predaja výrobkov, tovarov, poskytnutých služieb a iné výnosy súvisiace s bežnou činnosťou účtovnej jednotky po odpočítaní zliav,“.

10.

Poznámka pod čiarou k odkazu 22ac znie:

„22ac) Medzinárodný účtovný štandard 27 bod 38, Medzinárodné účtovné štandardy 28 a 31, nariadenie (ES) č. 1126/2008 v platnom znení.“.

11.

V § 18 odsek 6 znie:

„(6) V poznámkach sa uvedie aj vymedzenie a suma vzniknutých nákladov voči audítorovi alebo audítorskej spoločnosti^22c)(ďalej len „audítor“) za účtovné obdobie v členení na náklady za a) overenie účtovnej závierky, b) uisťovacie audítorské služby s výnimkou overenia účtovnej závierky, c) súvisiace audítorské služby, d) daňové poradenstvo, e) ostatné neaudítorské služby.“.

„22c) § 2 zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.“.

12.

V § 19 ods. 1 písm. a) sa vypúšťajú slová „okrem akciovej spoločnosti“.

13.

V § 19 ods. 1 písmeno b) znie:

„b) obchodná spoločnosť a družstvo, ktorých cenné papiere sú prijaté na obchodovanie na regulovanom trhu,“.

14.

V § 19 ods. 2 sa vypúšťajú slová „alebo audítorskej spoločnosti“.

15.

V § 20 ods. 6 písm. f) sa slová „predstavenstva a jeho“ nahrádzajú slovami „orgánov spoločnosti a ich“.

16.

V § 20 ods. 7 sa vypúšťa písmeno e).

Doterajšie písmená f) až k) sa označujú ako písmená e) až j).

17.

V § 21 odsek 1 znie:

„(1) Riadnu individuálnu účtovnú závierku a mimoriadnu individuálnu účtovnú závierku povinne ukladajú do zbierky listín obchodného registra samostatne alebo ako súčasť výročnej správy tieto účtovné jednotky: a) akciová spoločnosť, spoločnosť s ručením obmedzeným, družstvo a štátny podnik, a to do 30 dní po schválení účtovnej závierky alebo do lehoty ustanovenej osobitným predpisom,^28d) b) Exportno-importná banka Slovenskej republiky, a to do 30 dní po schválení účtovnej závierky, c) verejná obchodná spoločnosť a komanditná spoločnosť, a to do siedmich mesiacov po uplynutí účtovného obdobia.“.

„28d) § 40 ods. 2 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.“.

18.

V § 24 sa odsek 2 dopĺňa písmenom c), ktoré znie:

„c) v deň, ktorým je rozhodný deň, ku ktorému sa preberá majetok a záväzky od zahraničnej zanikajúcej právnickej osoby.“.

19.

V § 25 ods. 1 sa písmeno d) dopĺňa šiestym bodom, ktorý znie:

„6. majetok obstaraný verejným obstarávateľom bezodplatne od koncesionára za plnenie vo forme koncesie na stavebné práce podľa osobitného predpisu,^35aa)“.

„35aa) § 15 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 503/2009 Z. z.“.

20.

V § 25 ods. 1 písm. e) prvý bod znie:

„1. majetok a záväzky nadobudnuté kúpou podniku alebo jeho časti,“.

21.

V § 25 ods. 1 písm. e) sa za prvý bod vkladá nový druhý bod, ktorý znie:

„2. majetok a záväzky nadobudnuté vkladom podniku alebo jeho časti a majetok a záväzky nadobudnuté zámenou s výnimkou účtovnej jednotky účtujúcej v sústave jednoduchého účtovníctva a účtovnej jednotky, ktorá nie je založená alebo zriadená na účel podnikania,“.

22.

V § 25 sa odsek 1 dopĺňa písmenami f) a g), ktoré znejú:

„f) reálnou hodnotou určenou podľa § 27 ods. 1 písm. d) majetok a záväzky prevzaté nástupníckou účtovnou jednotkou od obchodnej spoločnosti alebo družstva zanikajúcich bez likvidácie, g) reálnou hodnotou určenou podľa § 27 ods. 2 písm. d) nehmotný majetok účtovaný u koncesionára pri koncesii na stavebné práce podľa osobitného predpisu;^35aa) takýto nehmotný majetok účtuje koncesionár, ak v prevažnej miere preberá riziko dopytu a verejný obstarávateľ nadobúda vlastnícke právo na začiatku realizácie diela alebo jeho uvedením do užívania.“.

23.

V § 25 sa za odsek 1 vkladá nový odsek 2, ktorý znie:

„(2) Nástupnícka účtovná jednotka ocení reálnou hodnotou podľa tohto zákona preberaný majetok a záväzky od zahraničnej zanikajúcej obchodnej spoločnosti alebo družstva, ak ho zanikajúca obchodná spoločnosť alebo družstvo nemá takto ocenený.“.

24.

V § 27 sa odsek 2 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:

„d) hodnota zhotovovaného diela poskytnutá koncesionárom verejnému obstarávateľovi, za ktorú koncesionár nadobúda nehmotný majetok uvedený v § 25 ods. 1 písm. g).“.

25.

V § 27 ods. 3 sa vypúšťajú v celom texte slová „písm. b)“.

26.

V § 28 ods. 4 druhej vete sa vypúšťajú slová „goodwill a“ a vypúšťa sa tretia veta.

27.

V § 36 odsek 1 znie:

„(1) Účtovné záznamy, ktoré sa týkajú správneho konania, trestného konania, občianskeho súdneho konania alebo iného konania, ktoré sa neskončilo, uchováva účtovná jednotka do konca účtovného obdobia nasledujúceho po účtovnom období, v ktorom sa skončila lehota na ich preskúmanie. Účtovné záznamy, podľa ktorých sa zisťuje alebo preveruje základ dane alebo iné skutočnosti rozhodujúce pre správne určenie dane alebo vznik daňovej povinnosti, sa uchovávajú v lehote podľa tohto zákona, najmenej však v lehote na zánik práva vyrubiť daň alebo rozdiel dane podľa osobitného predpisu^47a) alebo v lehote ustanovenej osobitnými predpismi.^45a)“.

„45a) Napríklad zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, zákon č. 105/2004 Z. z. o spotrebnej dani z liehu a o zmene a doplnení zákona č. 467/2002 Z. z. o výrobe a uvádzaní liehu na trh v znení zákona č. 211/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.

28.

Za § 39f sa vkladá § 39g, ktorý vrátane nadpisu znie:

„§ 39g Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. januára 2010 (1) Na odpisovanie goodwillu alebo záporného goodwillu, ktorý vznikol do 31. decembra 2009, sa použijú ustanovenia zákona v znení účinnom do 31. decembra 2009. (2) Ustanovenie § 19 v znení účinnom od 1. januára 2010 sa prvýkrát použije na overenie riadnej účtovnej závierky a mimoriadnej účtovnej závierky akciovej spoločnosti, ktorá sa zostavuje k 1. januáru 2010 a neskôr.“.

Čl. IV

Zákon č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov sa mení a dopĺňa takto:

1.

V § 2 ods. 14 prvej vete sa za slovo „zaisťovne,“ vkladajú slová „zdravotná poisťovňa,“ a v druhej vete sa za slovo „aj“ vkladajú slová „účtovná jednotka, ktorá zostavuje konsolidovanú účtovnú závierku podľa osobitného predpisu,^5a)“.

Poznámka pod čiarou k odkazu 5a znie:

„5a) § 22 ods. 3 zákona č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.

2.

§ 2 sa dopĺňa odsekom 16, ktorý znie:

„(16) Etický kódex audítora je vnútorný predpis vydaný komorou audítorov, ktorý je v súlade s Etickým kódexom vydaným Medzinárodnou federáciou účtovníkov (IFAC).“.

3.

V § 3 ods. 5 sa vypúšťajú slová „alebo audítorovi z tretej krajiny“ a slová „alebo v tretej krajine“.

4.

V § 3 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:

„(6) Na základe vzájomnosti môže úrad umožniť audítorovi z tretej krajiny, ktorý spĺňa podmienky podľa odseku 1 písm. a) a b) výkon auditu podľa tohto zákona, ak a) sa preukáže platným certifikátom vydaným v tretej krajine, b) sa preukáže potvrdením orgánu, ktorý vydal licenciu alebo orgánu, ktorý kontroluje dodržiavanie splnenia požiadavky sústavného vzdelávania, ktorými dokladuje svoju účasť na sústavnom vzdelávaní v bezprostredne predchádzajúcom období, c) zložil skúšku spôsobilosti podľa § 15.“.

5.

V § 3 odsek 7 znie:

„(7) Podmienky podľa odseku 1 písm. a) až f), odseku 5 písm. a) a b) a odseku 6 písm. a) a b) musia byť splnené pred prihlásením sa na audítorskú skúšku alebo na skúšku spôsobilosti.“.

6.

V § 4 ods. 1 písm. a) sa slová „§ 3 ods. 1 alebo 5“ nahrádzajú slovami „§ 3 ods. 1, 5 alebo 6“.

7.

V § 5 ods. 3 sa slová „žiadosť o zápis“ nahrádzajú slovami „návrh na zápis údajov“.

8.

V § 8 ods. 1 písm. c) sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo ak o uzavretí zmluvy o poistení zodpovednosti za škodu neinformovali úrad do doby splnenia tejto povinnosti,“.

9.

V § 11 ods. 2 písm. f) sa za slovo „podpisom,“ vkladá slovo „najneskôr“.

10.

V § 14 ods. 2 písmeno h) znie:

„h) Etický kódex audítora,“.

11.

V § 19 ods. 2 písm. h) sa slová „až c)“ nahrádzajú slovami „až g), i) a j)“.

12.

V § 19 ods. 3 sa na konci pripájajú tieto slová: „v účtovnej jednotke, v ktorej audítor alebo audítorská spoločnosť vykonávajú audit“.

13.

V § 21 odsek 7 znie:

„(7) Odplata za audit nesmie byť žiadnym spôsobom podmienená, ovplyvnená alebo určená a) poskytovaním neaudítorských služieb alebo b) ďalšími skutočnosťami, ktoré ohrozujú nezávislosť, nestrannosť alebo kvalitu výkonu auditu.“.

14.

V § 24 ods. 1 písmeno a) znie:

„a) informáciu o právnej forme a vlastníkoch audítorskej spoločnosti,“.

15.

V § 24 ods. 1 písm. i) sa slová „z toho osobitne tržby za služby podľa § 2 ods. 1 písm. b)“ nahrádzajú slovami „tržby za uisťovacie a súvisiace audítorské služby“.

16.

V § 33 ods. 8 písm. b) sa na konci pripájajú tieto slová: „pričom splnenie požiadavky rovnocennosti sa považuje za primerané, ak o tom rozhodne Európska komisia,“.

17.

V § 41 ods. 2 písm. f) sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo ak audítor, audítorská spoločnosť alebo asistent audítora porušili vnútorné predpisy komory audítorov“.

18.

V § 49 odsek 5 znie:

„(5) Členovia orgánov úradu, s výnimkou generálneho riaditeľa, majú nárok na úhradu skutočne vynaložených výdavkov a na úhradu náhrad za stratu času v súvislosti s výkonom ich funkcie v orgánoch úradu. Podrobnosti o úhradách skutočne vynaložených výdavkov a úhradách náhrad za stratu času upraví štatút úradu.“.

19.

V § 59 ods. 1 sa vypúšťa písmeno a).

Doterajšie písmená b) až f) sa označujú ako písmená a) až e).

20.

V § 60 ods. 1 písm. d) úvodnej vete sa za slovo „spoločnosti“ vkladajú slová „z príslušného zoznamu“.

21.

V § 63 ods. 2 sa na konci pripája táto veta: „V príslušnom rozpočtovom roku sa príspevok podľa odseku 1 písm. a) čerpá nezávisle od čerpania príjmov podľa odseku 1 písm. b) až g).“.

22.

Slová „etický kódex“ vo všetkých tvaroch sa v celom texte zákona, okrem § 3 ods. 12, nahrádzajú slovami „Etický kódex audítora“ v príslušnom tvare a slová „§ 3 ods. 7 až 9“ sa v celom texte zákona nahrádzajú slovami „§ 3 ods. 8 až 10“.

Čl. V

Zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 465/2008 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:

1.

V § 4 odsek 1 znie:

„(1) Na účely plnenia povinnosti podľa § 3 ods. 1 možno používať len a) typ elektronickej registračnej pokladnice, na ktorý akreditovaná osoba^10) vydala certifikát o splnení požiadaviek podľa odsekov 2 až 4; pri vydávaní certifikátu akreditovaná osoba^10) prihliada aj na technickú dokumentáciu z procesu posudzovania zhody, ktorá deklaruje splnenie technických požiadaviek podľa písmena b) tretieho bodu, pričom fiskálna tlačiareň podľa § 2 písm. f) môže byť certifikovaná v rámci elektronickej registračnej pokladnice podľa § 2 písm. a) druhého bodu ako celok, ale aj ako samostatné elektronické registračné zariadenie, b) elektronickú registračnú pokladnicu, 1. pre ktorú daňový úrad pridelil daňový kód elektronickej registračnej pokladnice (§ 7 ods. 3), 2. ktorá je označená plombou, 3. ktorá spĺňa technické požiadavky ustanovené osobitným predpisom.^11)“.

2.

V § 4 ods. 3 písm. c) sa za slovo „úradu“ vkladajú slová „alebo colnému úradu“.

3.

V § 4 ods. 6 sa za slovo „úradu“ vkladajú slová „alebo colnému úradu“.

4.

V § 9 ods. 2 sa za slovo „úradu“ vkladajú slová „alebo colného úradu“.

5.

V § 12 ods. 1 sa za slovo „úradu“ vkladajú slová „alebo colného úradu“ a za slovo „úradom“ sa vkladajú slová „alebo colným úradom“.

6.

V § 17 ods. 1 sa slová „daňový úrad postupuje“ nahrádzajú slovami „daňový úrad a colný úrad postupujú“.

Čl. VI

Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 374/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 304/1995 Z. z., zákona č. 277/1998 Z. z., zákona č. 57/1999 Z. z., zákona č. 447/2000 Z. z., zákona č. 175/2002 Z. z., zákona č. 668/2002 Z. z., zákona č. 461/2003 Z. z., zákona č. 391/2004 Z. z., zákona č. 81/2005 Z. z., zákona č. 94/2006 Z. z., zákona č. 598/2006 Z. z., zákona č. 460/2008 Z. z. a zákona č. 563/2008 Z. z. sa dopĺňa takto:

Za § 29e sa vkladá § 29f, ktorý znie:

„§ 29f (1) Poslancovi, prezidentovi a členovi vlády patrí v roku 2010 plat vo výške určenej v roku 2008. (2) Ustanovenie odseku 1 sa nevzťahuje na ostatných ústavných činiteľov a osoby, s výnimkou odseku 3, ktorých plat sa odvodzuje z platu poslanca; ich plat v roku 2010 sa určí podľa § 2 a 27. (3) Na štátneho zamestnanca vo verejnej funkcii v služobnom úrade, ktorým je ministerstvo,^12) okrem veľvyslanca, a vedúceho ostatného ústredného orgánu štátnej správy^12) a asistenta poslanca (§ 4a ods. 4) sa vzťahuje ustanovenie odseku 1.“. Poznámka pod čiarou k odkazu 12 znie: „^12) § 83 ods. 4 zákona č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.

Čl. VII

Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2010, okrem čl. I bodu 40, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2011.

Ivan Gašparovič v. r. Pavol Paška v. r. Robert Fico v. r.

Čítanie tohto dokumentu nenahrádza čítanie oficiálneho textu uverejneného v Zbierke zákonov. Nenesieme zodpovednosť za prípadné nepresnosti vyplývajúce z konverzie originálu do tohto formátu.

Tento text je zverejnený za vlastných podmienok opätovného použitia zdroja Slov-Lex, nie pod licenciou Legalize ani pod licenciou voľného diela. Slov-Lex
verejná doména (úradné texty vylúčené z autorskoprávnej ochrany)