Νόμοι — ΦΕΚ A' 120/2025
Για τα έτη 2023-2030, τα επιτρεπόμενα όρια δαπανών για τη φαρμακευτική δαπάνη και τη δαπάνη υπηρεσιών υγείας αναπροσαρμόζονται αποκλειστικά βάσει της προβλεπόμενης κατ’ έτος μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ σε σταθερές τιμές, όπως αυτή απεικονίζεται στον προϋπολογισμό κάθε έτους. Ειδικά για καθένα από τα έτη 2026-2030 το όριο επιτρεπόμενων δαπανών που προκύπτει σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, προσαυξάνεται κατά το ποσό των εκατό εκατομμυρίων (100.000.000) ευρώ. Η κατανομή των ορίων στις κατηγορίες δαπανών της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (φάρμακα υψηλού κόστους του καταλόγου 1Α της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010), της λοιπής φαρμακευτικής δαπάνης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., της δαπάνης υπηρεσιών υγείας του Ε.Ο.Π.Π.Υ. και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου, εξειδικεύεται ετησίως με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας. 2Α. Ειδικά για το έτος 2023, το όριο της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» αυξάνεται κατά είκοσι εκατομμύρια (20.000.000) ευρώ. 3.α. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2022 παρουσιάσει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, αύξηση σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2022 παρουσιάζει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, μείωση μικρότερη από 50 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα αντίστοιχα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 προσαυξάνονται κατά τη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στον στόχο της μείωσης των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) ευρώ και στην πραγματική μείωση του ύψους της αυτόματης επιστροφής (clawback). β. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2023 παρουσιάσει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, αύξηση σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 για το έτος 2023 προσαυξάνονται κατά το ποσό των εκατόν πενήντα εκατομμυρίων (150.000.000) ευρώ. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2023, παρουσιάζει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, μείωση μικρότερη από εκατόν πενήντα εκατομμύρια (150.000.000) ευρώ σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα αντίστοιχα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 προσαυξάνονται κατά τη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στον στόχο της μείωσης των εκατόν πενήντα εκατομμυρίων (150.000.000) ευρώ και στην πραγματική μείωση του ύψους της αυτόματης επιστροφής (clawback). γ. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2024 παρουσιάσει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, αύξηση σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 για το έτος 2024 προσαυξάνονται κατά το ποσό των τριακοσίων εκατομμυρίων (300.000.000) ευρώ. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για το έτος 2024 παρουσιάζει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, μείωση μικρότερη από 300 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα αντίστοιχα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του ΕΣΥ και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 προσαυξάνονται κατά τη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στον στόχο της μείωσης των τριακοσίων εκατομμυρίων (300.000.000) ευρώ και στην πραγματική μείωση του ύψους της αυτόματης επιστροφής (clawback). δ. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για τα έτη 2025-2030 παρουσιάσει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, αύξηση σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 για τα έτη 20252030 προσαυξάνονται κατά το ποσό των τετρακοσίων εκατομμυρίων (400.000.000) ευρώ. Στην περίπτωση που το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της φαρμακευτικής δαπάνης, της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου για τα έτη 2025-2030 παρουσιάζει, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία, μείωση μικρότερη από τετρακόσια εκατομμύρια (400.000.000) ευρώ σε σχέση με το συνολικό ύψος της αυτόματης επιστροφής (clawback) της αντίστοιχης δαπάνης του έτους 2020, τα αντίστοιχα ετήσια συνολικά όρια της φαρμακευτικής δαπάνης και της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των φαρμακείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του ΓΝΘ Παπαγεωργίου των παρ. 1 και 2 προσαυξάνονται κατά τη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στον στόχο της μείωσης των τετρακοσίων εκατομμυρίων
Άρθρο 89
Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε σοβαρά πληγέντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τους Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 5092/2024 Στο άρθρο 38 του ν. 5092/2024 (Α’ 33), περί διαγραφής οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τους, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) αντικαθίσταται ο τίτλος του άρθρου, β) προστίθεται παρ. 1α και το άρθρο 38 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 38 Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες ή σοβαρά πληγέντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τους
Οφειλές, ληξιπρόθεσμες ή μη, από δάνεια που έχει χορηγήσει το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πριν από την 28η Φεβρουαρίου 2023, είτε σε αποβιώσαντες στο ταυθήμερο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, είτε σε γονείς, συζύγους ή συμβίους και τέκνα των εν λόγω αποβιωσάντων, διαγράφονται αυτοδικαίως και αναδρομικώς από την ως άνω ημερομηνία. 1α. Η παρ. 1 εφαρμόζεται επιπλέον για:
- α) θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της
παρ. 1 που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του πενήντα τοις εκατό (50%),
- β) όσους νοσηλεύτηκαν σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) εξαιτίας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της παρ. 1,
- γ) γονείς,
- δ) συζύγους ή συμβίους,
- ε) τέκνα, και
- στ) αδελφούς αυτών.
Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων δύναται να καθορίζονται ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή του παρόντος.».
Άρθρο 90
Ρυθμίσεις για τη λειτουργία της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου - Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 5Β ν. 3986/2011
Στην περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 5Β του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί εκτέλεσης της σύμβασης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: στα εδάφια πρώτο και δεύτερο μετά από τις λέξεις «δικαιούχο του Προγράμματος» και στο τρίτο εδάφιο μετά τις λέξεις «εξοφλείται από τον Δικαιούχο» προστίθενται οι λέξεις «ή τον φορέα που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου», και η περ. γ) διαμορφώνεται ως εξής: «γ) Το συνολικό κόστος των αρμοδιοτήτων ωρίμανσης των συμβάσεων, διενέργειας των συναφών διαγωνιστικών διαδικασιών και παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων που ανατίθενται στο Ταμείο με τη σύμβαση της περ. α) της παρ. 3, καλύπτονται πλήρως από τον δικαιούχο του Προγράμματος ή τον φορέα που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου, σύμφωνα με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του αντικειμένου που ανατίθεται στο Ταμείο και τις τυχόν τροποποιήσεις του. Με την επιφύλαξη των περιπτώσεων που ορίζονται στις περ. δ) και ε), προκαταβάλλεται στο Ταμείο από τον δικαιούχο του Προγράμματος ή τον φορέα που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80%) του προϋπολογισμού, που αφορά τις δαπάνες για την ωρίμανση της σύμβασης, τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας ή την παρακολούθηση της εκτέλεσης της σύμβασης και τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των λειτουργικών εξόδων, που αναμένεται να έχει το Ταμείο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών κατά τα προβλεπόμενα στη σύμβαση της παρ. 3. Το υπόλοιπο οφειλόμενο ποσό, εξοφλείται από τον Δικαιούχο ή τον φορέα που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου τμηματικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση της παρ. 3. Το τρίτο εδάφιο καταλαμβάνει και τις ήδη συναφθείσες, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας, συμβάσεις.».
Στην περ. στ) της παρ. 4 του άρθρου 5Β του ν. 3986/2011, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: στο πρώτο εδάφιο μετά από τις λέξεις «ο Δικαιούχος» προστίθενται οι λέξεις «ή ο φορέας που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου» και η περ. στ) διαμορφώνεται ως εξής: «στ) Για την καταβολή και προκαταβολή στο Ταμείο των δαπανών και των λειτουργικών εξόδων για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, ο Δικαιούχος ή ο φορέας που είναι αρμόδιος για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου, που ανατίθεται στο Ταμείο ή τον εκάστοτε υπόχρεο βάσει του οικείου χρηματοδοτικού εργαλείου καταβάλλει απευθείας ποσά που ορίζονται στη σύμβαση της παρ. 3 στον τραπεζικό λογαριασμό που υποδεικνύεται εγγράφως σε αυτόν από το Ταμείο. Στις συμβάσεις της παρ. 3 που έχουν συναφθεί κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας και στο πλαίσιο των οποίων το Ταμείο έχει οριστεί υπόλογος από τον δικαιούχο του Προγράμματος, για την προκαταβολή ή την καταβολή σε αυτό των δα ν. 4270/2014 (Α’ 143), με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 1 του παρόντος.».
Άρθρο 91
Εξαιρέσεις από την υποχρέωση ειδικού φόρου επί των ακινήτων - Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 63 ν. 5193/2025
Στην παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 5193/2025 (Α’ 56), περί μεταβατικών διατάξεων του Μέρους Α’, προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής: «6. Όπου διάταξη νόμου παραπέμπει στα άρθρα 21 έως 31 του ν. 2778/1999 (Α’ 295) που καταργούνται με το άρθρο 64 του παρόντος, περί καταργούμενων διατάξεων, με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, η παραπομπή αυτή νοείται ότι αναφέρεται στις αντίστοιχες διατάξεις του παρόντος νόμου. Όπου διάταξη νόμου παραπέμπει στις περ. δ) και ε) της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 2778/1999, το οποίο καταργείται με το άρθρο 64 του παρόντος, η παραπομπή αυτή νοείται ότι αναφέρεται στην υποπερ. αα) της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 46 του παρόντος νόμου, αντίστοιχα.».
Η παρ. 1 εφαρμόζεται από την 11η.4.2025, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 5193/2025.
Άρθρο 92
Επικαιροποίηση του πλαισίου σχετικά με τη φορολογία περιουσίας - Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 13 ν. 1587/1950, παρ. 6 άρθρου 13 ν. 634/1977, άρθρου 1 ν. 1078/1980, παρ. 5 άρθρου 21, παρ. 1 άρθρου 26, παρ. 2 άρθρου 101 Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια
Η παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 1587/1950 (Α’ 294), περί ενημέρωσης της φορολογικής διοίκησης για τη μη υποβολή δήλωσης κατά τη μεταγραφή, αντικαθίσταται ως εξής: «4. Σε περίπτωση μεταγραφής σύμβασης ή δικαστικής απόφασης ή οποιασδήποτε άλλης πράξης που αφορά εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων, πλην της σύστασης υποθήκης, η οποία γίνεται είτε λόγω ενέργειας του υπόχρεου σε δήλωση είτε λόγω ενέργειας τρίτου που έχει έννομο συμφέρον και δεν έχει υποβληθεί δήλωση, ο Προϊστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου ενημερώνει, εντός του επόμενου από τη μεταγραφή μήνα, τη Φορολογική Διοίκηση για τη μη υποβολή δήλωσης. Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ορίζεται ο τρόπος ενημέρωσης της Φορολογικής Διοίκησης.».
Η παρ. 6 του άρθρου 13 του ν. 634/1977 (Α’ 186), περί απαλλαγής αγροτών από τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων, αντικαθίσταται ως εξής: «6. Απαγορεύεται η μεταβίβαση έκτασης η οποία έτυχε της απαλλαγής πριν από την πάροδο της προθεσμίας της παρ. 5, χωρίς την υποβολή δήλωσης και την εφάπαξ καταβολή ολόκληρου του φόρου που αναλογεί στην κατά τον χρόνο αυτό αξία της έκτασης ή στο δηλωθέν τίμημα, εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο, με βάση τους συντελεστές που ίσχυαν κατά τον χρόνο της απαλλαγής, εκτός αν ο φόρος που αναλογούσε στην αξία του ακινήτου κατά τον χρόνο της απαλλαγής είναι μεγαλύτερος, οπότε καταβάλλεται ο μεγαλύτερος αυτός φόρος.».
Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 13 του άρθρου 1 του ν. 1078/1980 (Α’ 238), περί απαλλαγής από τον φόρο μεταβίβασης της πρώτης κατοικίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) μετά από τις λέξεις «εβδομήντα (70) τ.μ.» προστίθενται οι λέξεις «ή ενενήντα (90) τ.μ. για τον αγοραστή με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%)», β) μετά από τις λέξεις «έχει ο δικαιούχος» προστίθενται οι λέξεις «και κατά σαράντα πέντε (45) τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο του δικαιούχου της απαλλαγής με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ανεξάρτητα από την ηλικία του», γ) το δεύτερο εδάφιο διαγράφεται και μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις η παρ. 13 διαμορφώνεται ως εξής: «13. Αν ο αγοραστής ή ο/η σύζυγος ή τα ανήλικα τέκνα τους έχουν δικαίωμα πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε κατοικία ή ιδανικό μερίδιο κατοικίας ή δικαίωμα πλήρους κυριότητας σε οικόπεδο ή ιδανικό μερίδιο οικοπέδου, θεωρείται ότι καλύπτονται οι κατά την παρ. 1 του άρθρου αυτού στεγαστικές ανάγκες, αν το συνολικό εμβαδόν των ανωτέρω ακινήτων είναι εβδομήντα (70) τ.μ. ή ενενήντα (90) τ.μ. για τον αγοραστή με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), προσαυξανόμενα κατά είκοσι πέντε (25) τ.μ. για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα, κατά τριάντα (30) τ.μ. για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα, των οποίων την επιμέλεια έχει ο δικαιούχος και κατά σαράντα πέντε (45) τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο του δικαιούχου της απαλλαγής με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ανεξάρτητα από την ηλικία του.».
Το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 21 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια (ν. 2961/2001, Α´ 266), περί έκπτωσης χρεών αντικαθίστανται και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής: «5. Τα χρέη των παρ. 3 και 4 εκπίπτουν, εφόσον από τα στοιχεία που προσκομίζονται, ο προϊστάμενος της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας πεισθεί αιτιολογημένα για την ύπαρξη και το ύψος τους. H αίτηση της παρ. 3, μπορεί να υποβληθεί: α) μέχρι την κατά περίπτωση παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για κοινοποίηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, εφόσον δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου ή β) εφόσον έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου, κατά περίπτωση, μέχρι την έκδοση πράξης διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου ή μέχρι τη λήξη της προθεσμίας για την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής κατά της πράξης προσδιορισμού του φόρου σύμφωνα με το άρθρο 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58). Αν το χρέος κατέστη βέβαιο και εκκαθαρισμένο μετά την παρέλευση του χρόνου των περ. α και β, η αίτηση μπορεί να υποβληθεί εντός ενός (1) έτους αφότου το χρέος κατέστη βέβαιο και εκκαθαρισμένο. Σε κάθε περίπτωση, έχει υποβληθεί δήλωση, από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της.».
Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 26 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, περί απαλλαγής πρώτης κατοικίας και γεωργικών απαλλαγών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) μετά από τις λέξεις «εβδομήντα (70) τ.μ.» προστίθεται η φράση «ή ενενήντα (90) τ.μ. για τον δικαιούχο με αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%)», β) οι λέξεις «είκοσι (20) τ.μ.» αντικαθίστανται από τις λέξεις «είκοσι πέντε (25) τ.μ.», γ) οι λέξεις «είκοσι πέντε (25) τ.μ.» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τριάντα (30) τ.μ.», δ) στο τέλος του εδαφίου προστίθενται οι λέξεις «και κατά σαράντα πέντε (45) τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο του δικαιούχου της απαλλαγής με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ανεξάρτητα από την ηλικία του», και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Κατοικία ή οικόπεδο, που αποκτάται αιτία θανάτου από σύζυγο ή τέκνο του κληρονομουμένου κατά πλήρη κυριότητα, εξ ολοκλήρου ή κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου, απαλλάσσεται από το φόρο, εφόσον ο κληρονόμος ή κληροδόχος ή ο σύζυγος αυτού ή οποιοδήποτε από τα ανήλικα τέκνα αυτού δεν έχουν δικαίωμα πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε κατοικία ή ιδανικό μερίδιο κατοικίας που πληροί τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειάς του ή δικαίωμα πλήρους κυριότητας σε οικόπεδο οικοδομήσιμο ή σε ιδανικό μερίδιο οικοπέδου, στα οποία αντιστοιχεί εμβαδόν κτίσματος που πληροί τις στεγαστικές τους ανάγκες και βρίσκονται σε δημοτικό ή κοινοτικό διαμέρισμα με πληθυσμό άνω των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων. Οι στεγαστικές ανάγκες θεωρείται ότι καλύπτονται, αν το συνολικό εμβαδόν των ανωτέρω ακινήτων και των λοιπών αντίστοιχων κληρονομιαίων ακινήτων είναι εβδομήντα (70) τ.μ. ή ενενήντα (90) τ.μ. για τον δικαιούχο με αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), προσαυξανόμενα κατά είκοσι πέντε (25) τ.μ. για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά τριάντα (30) τ.μ. για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα, των οποίων την επιμέλεια έχει ο δικαιούχος και κατά σαράντα πέντε (45) τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο του δικαιούχου της απαλλαγής με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ανεξάρτητα από την ηλικία του. Δικαιούχοι της απαλλαγής είναι οι Έλληνες και οι πολίτες κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.). Η απαλλαγή παρέχεται για ποσό αξίας:
- α) Κατοικίας μέχρι διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ
για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο ή κληροδόχο και μέχρι διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για κάθε έγγαμο και διαζευγμένο ή χήρο ή άγαμο γονέα, που έχουν την επιμέλεια των τέκνων τους. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα αυτών και κατά τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα τους, εφόσον στον δικαιούχο κληρονόμο ή κληροδόχο περιέρχεται μία μόνο κατοικία εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα και όχι ποσοστό εξ αδιαιρέτου. Στο ποσό της απαλλαγής περιλαμβάνεται και η αξία μιας θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου και ενός αποθηκευτικού χώρου, για επιφάνεια εκάστου έως είκοσι (20) τ.μ., εφόσον βρίσκονται στο ίδιο ακίνητο και αποκτώνται ταυτόχρονα.
- β) Οικοπέδου μέχρι πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ
για κάθε ανήλικο ή άγαμο κληρονόμο ή κληροδόχο και μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ για κάθε έγγαμο και διαζευγμένο ή χήρο ή άγαμο γονέα, που έχουν την επιμέλεια των τέκνων τους. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα αυτών και κατά δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα τέκνα τους, εφόσον στον δικαιούχο κληρονόμο ή κληροδόχο περιέρχεται ένα μόνο οικόπεδο εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα και όχι ποσοστό εξ αδιαιρέτου. Η απαλλαγή χορηγείται με τις ίδιες προϋποθέσεις και στην περίπτωση που ο κληρονόμος ή ο κληροδόχος είναι κύριος ποσοστού εξ αδιαιρέτου κατοικίας ή οικοπέδου και κληρονομεί και το υπόλοιπο ποσοστό, ώστε να γίνεται κύριος ολόκληρου του ακινήτου, καθώς και στην περίπτωση συνένωσης ψιλής κυριότητας και επικαρπίας. Την απαλλαγή του άγαμου δικαιούται και ο σύζυγος που βρίσκεται σε διάσταση και έχει καταθέσει αίτηση ή αγωγή διαζυγίου τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν από το χρόνο της αιτία θανάτου κτήσης. Αν έχει την επιμέλεια των ανήλικων τέκνων της οικογένειας, δικαιούται την απαλλαγή του εγγάμου. Αν δεν λυθεί ο γάμος με διαζύγιο μέσα σε πέντε (5) έτη από την αιτία θανάτου κτήση, αίρεται η χορηγηθείσα απαλλαγή και καταβάλλεται ο οικείος φόρος σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού. Κατά τη χορήγηση της απαλλαγής, τα πρόσωπα τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης κατά τις διατάξεις του ν. 3719/2008 (ΦΕΚ 241 Α’), αντιμετωπίζονται ως σύζυγοι, εφόσον το σύμφωνο συμβίωσης είχε καταρτισθεί τουλάχιστον δύο έτη πριν από την αιτία θανάτου κτήση.».
Η παρ. 2 του άρθρου 101 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, περί νέας εκκαθάρισης φόρου σε σχολάζουσα κληρονομία αντικαθίσταται ως εξής: «2. Σε περίπτωση σχολάζουσας κληρονομίας, εφόσον έχει γίνει οριστικός προσδιορισμός της αξίας των στοιχείων της κτήσης αιτία θανάτου στο όνομα της σχολάζουσας κληρονομίας, η αξία αυτή ισχύει και έναντι των κληρονόμων κατά την υποβολή δήλωσης και τον προσδιορισμό του φόρου στο όνομά τους. Οι κληρονόμοι δικαιούνται να αμφισβητήσουν την πράξη προσδιορισμού του φόρου της παρ. 1 συμπεριλαμβανομένης της αξίας των στοιχείων της κτήσης αιτία θανάτου σε βάρος της σχολάζουσας κληρονομίας σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58) και τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α’ 97), εκτός και εάν έχει εκδοθεί απόφαση διοικητικού δικαστηρίου στο όνομα της σχολάζουσας κληρονομιάς
Άρθρο 93
Αρμοδιότητες των υπηρεσιών Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την εκτέλεση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025
Έως την 31η Δεκεμβρίου 2025, προς τον σκοπό εκτέλεσης του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025 διατηρείται σε ισχύ η υφιστάμενη κατά την 20η Μαρτίου 2025 διοικητική ταξινόμηση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας. Ως διατάκτες του προϋπολογισμού των καταργηθεισών Διευθύνσεων και Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και αρμόδιοι για το σύνολο των δαπανών και των συμβάσεων αυτών νοούνται κατ’ αντιστοιχία οι εξής:
- α) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Υποστήριξης» και
των ειδικών φορέων που διαχειρίζεται η Διεύθυνση Υποστήριξης, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Οικονομικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α.,
- β) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Εσωτερικών Λειτουργιών», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Διοικητικής
Υποστήριξης/Α.Ε.Α.,
- γ) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης», ο Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α.,
- δ) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών», ο Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης και Εφαρμογών/Α.Ε.Α.,
- ε) του ειδικού φορέα «Υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος», ο Τμηματάρχης του Τμήματος
Τεχνικής Συντήρησης και Εφαρμογών Βόρειας Ελλάδας,
- στ) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Πληροφορικής», ο
Διευθυντής της Διεύθυνσης Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης/Α.Ε.Α.,
- ζ) του ειδικού φορέα «Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δίωξης
Κυβερνοεγκλήματος,
- η) του ειδικού φορέα «Υπηρεσία Ασφάλειας Μελών της
Κυβέρνησης και Πολιτικών Προσώπων», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Μελών της Κυβέρνησης και Πολιτικών Προσώπων,
- θ) του ειδικού φορέα «Υπηρεσία Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων και Ευπαθών Στόχων», ο Διευθυντής
της Διεύθυνσης Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων και Ευπαθών Στόχων,
- ι) του ειδικού φορέα «Υπηρεσίας Ασφάλειας Βουλής
των Ελλήνων», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Βουλής των Ελλήνων,
- ια) του ειδικού φορέα «Υπηρεσία Προστασίας Προέδρου της Κυβέρνησης», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης
Προστασίας Προέδρου της Κυβέρνησης,
- ιβ) του ειδικού φορέα «Υπηρεσία Προστασίας Προέδρου Δημοκρατίας», ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Προστασίας Προέδρου της Δημοκρατίας,
- ιγ) του ειδικού φορέα «Γενική Διεύθυνση Προστασίας
Επισήμων και Ευπαθών Στόχων», ο Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και
- ιδ) των λοιπών Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας που αποτελούν ειδικούς
φορείς του Προϋπολογισμού, οι οποίες διατηρούν την ίδια ονομασία, οι κατ’ αντιστοιχία Διευθυντές των επιτελικών, επιχειρησιακών κεντρικών και επιχειρησιακών περιφερειακών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι υπό στοιχεία: α) ΓΔΟΥΕΣ/1/2/485/3.4.2020 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων Υπουργού και Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη επί θεμάτων Ελληνικής Αστυνομίας σε υφιστάμενα υπηρεσιακά όργανα» (Β’ 1362), β) 8045/8/1/30.3.2020 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων Υπουργού και Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη επί θεμάτων Ελληνικής Αστυνομίας σε υφιστάμενα υπηρεσιακά όργανα, οι Υπηρεσίες των οποίων λειτουργούν ως Ειδικοί Φορείς» (Β’ 1206) και
- γ) 8045/8/1-α/30.3.2020 κοινή απόφαση του Υπουργού
και του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη «Ορισμός ανεξάρτητων επιχειρησιακών μονάδων, υποκείμενων ή υπαγόμενων στην Ελληνική Αστυνομία, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κατά το άρθρο 6, παρ. 2 εδάφιο δ του ν. 4412/2016, όπως ισχύει» (Β’ 1206) παραμένουν σε ισχύ, κατ’ αντιστοιχία των περ. α) έως ιδ) του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1.
Από 1ης Ιανουαρίου 2026 και εφεξής, οι επιτελικές, επιχειρησιακές κεντρικές και επιχειρησιακές περιφερειακές Υπηρεσίες που προβλέπονται στο άρθρο 7 του ν. 5187/2025 (Α’ 48), καθίστανται αρμόδιες για το σύνολο των δημοσιονομικών υποχρεώσεων, των συμβάσεων που έχουν ήδη συναφθεί για την υλοποίηση δαπανών, των εκκρεμών διαγωνιστικών διαδικασιών, καθώς και κάθε σχετικής με την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού εκκρεμότητας των καταργηθεισών Διευθύνσεων και Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίες είχαν τις ίδιες αρμοδιότητες με τις Υπηρεσίες του ως άνω νόμου.
Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται αναφορά σε Υπηρεσιακά Όργανα των καταργηθεισών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας νοούνται τα Υπηρεσιακά Όργανα που προΐστανται των επιτελικών, επιχειρησιακών κεντρικών και επιχειρησιακών περιφερειακών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας στις οποίες έχουν αντιστοιχηθεί οι αρμοδιότητες, τηρουμένης της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 5187/2025.
Άρθρο 94
Αποσπάσεις υπαλλήλων για τις ανάγκες της Κυπριακής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του έτους 2026
Για τις ανάγκες της Κυπριακής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του έτους 2026, επιτρέπεται, κατόπιν αιτήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, η απόσπαση, σε αρχές της τελευταίας στην Κύπρο, καθώς και σε διπλωματικές της Αρχές σε τρίτες χώρες, Ελλήνων δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με Στους ανωτέρω υπαλλήλους καταβάλλεται, πέραν των τακτικών αποδοχών από το Ελληνικό Δημόσιο, αποζημίωση για την κάλυψη των αυξημένων εξόδων διαβίωσης, η οποία καταβάλλεται από το Κυπριακό Δημόσιο σε μηνιαίες ισόποσες δόσεις ανάλογα με τους μήνες απόσπασης. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν καταβάλλει στους αποσπώμενους υπαλλήλους αποζημίωση υπηρεσίας αλλοδαπής ούτε δαπάνες μεταφοράς οικοσκευής και δαπάνες μετακίνησης.
Για τον ίδιο λόγο, με όμοια απόφαση, επιτρέπεται η διάθεση, κατόπιν αιτήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Ελλήνων δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην Κυπριακή Πρεσβεία στην Αθήνα. Στους ανωτέρω υπαλλήλους καταβάλλεται, πέραν των τακτικών αποδοχών τους από το Ελληνικό Δημόσιο, μηνιαία αποζημίωση από το Κυπριακό Δημόσιο.
Το χρονικό διάστημα για το οποίο διενεργείται η απόσπαση ή η διάθεση δεν δύναται να υπερβεί την 31η.7.2026.
Επιτρέπεται, κατόπιν αιτήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, αδαπάνως για το Ελληνικό Δημόσιο, με απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προσωπικού του οικείου Υπουργείου, η πραγματοποίηση από Έλληνες δημοσίους υπαλλήλους υπηρεσιακών μετακινήσεων για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας, το κόστος των οποίων καλύπτεται από το Κυπριακό Δημόσιο.
Ο χρόνος της απόσπασης ή διάθεσης λογίζεται, για κάθε συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας.
Για την αποζημίωση των παρ. 1 και 2 εφαρμόζεται αναλογικά η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 14 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α’ 167), περί απαλλαγών του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις. 7.α) Για τους αποσπασμένους υπαλλήλους σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων αυτών που υπηρετούν στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τυχόν πρόσθετες δαπάνες για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και νοσηλεία, πέραν όσων προβλέπονται στους Κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΚ) 883/2004 της 29ης Απριλίου 2004, για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας και 987/2009 της 16ης Σεπτεμβρίου 2009 για τον καθορισμό της διαδικασίας εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΚ) 883/2004 για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας (L284), καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του Κυπριακού Δημοσίου, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις των Κυπριακών Κανονισμών «περί Δημόσιας Υπηρεσίας».
- β) Για υπαλλήλους που μετακινούνται υπηρεσιακά
προς τρίτες χώρες, οι δαπάνες για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και νοσηλεία καλύπτονται εξ ολοκλήρου από το Κυπριακό Δημόσιο, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις των Κανονισμών «περί Δημόσιας Υπηρεσίας», που εφαρμόζονται στους δημοσίους υπαλλήλους της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Άρθρο 95
Ρυθμίσεις για την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.» - Τροποποίηση παρ. 1, 2 και 3 άρθρου 125 και παρ. 1 άρθρου 126 ν. 4446/2016
Στο άρθρο 125 του ν. 4446/2016 (Α’ 240), περί χορήγησης αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και Πιστοποιητικών Φόρου Ακίνητης Περιουσίας και Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.», επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1, η λέξη και ο αριθμός «δύο (102)», αντικαθίστανται από τη λέξη και τον αριθμό «δεκατεσσάρων (114)», β) στην παρ. 2, βα) στο πρώτο εδάφιο η λέξη και ο αριθμός «δύο (102)», αντικαθίστανται από τη λέξη και τον αριθμό «δεκατεσσάρων (114)», ββ) στο τρίτο εδάφιο η λέξη και ο αριθμός «δύο (102)», αντικαθίστανται από τη λέξη και τον αριθμό «δεκατεσσάρων (114)», γ) στην παρ. 3, η λέξη και ο αριθμός «δύο (102)» αντικαθίστανται από τη λέξη και τον αριθμό «δεκατεσσάρων (114)» και το άρθρο 125, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 125 Χορήγηση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και Πιστοποιητικών Φόρου Ακίνητης Περιουσίας και Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.» και άλλα συναφή θέματα
Χορηγούνται στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.» αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για χρονικό διάστημα εκατόν δεκατεσσάρων (114) μηνών από την 22α Δεκεμβρίου του έτους 2016 κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, ώστε να καταστεί δυνατή η λειτουργία και η δραστηριότητά της. Εφόσον τα ανωτέρω αποδεικτικά χορηγούνται για την είσπραξη χρημάτων, περιλαμβάνουν τον όρο της παρακράτησης ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) επί του εισπραττόμενου ποσού.
Για τις ανάγκες σύνταξης συμβολαιογραφικής πράξης πώλησης και μεταβίβασης κυριότητας ή προσυμφώνου των δύο (2) γηπέδων, που βρίσκονται στη θέση «Βλύχα» ή «Στενά» ή «Φαρδιά Βλύχα» του Δήμου Ελευσίνας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, συνολικής έκτασης, κατά μεν τον τίτλο κτήσεως, μέτρων τετραγωνικών τετρακοσίων ενενήντα οκτώ χιλιάδων τριακοσίων δύο (498.302,00), κατά δε το κτηματολόγιο, μέτρων τετραγωνικών τετρακοσίων πενήντα μίας χιλιάδων πεντακοσίων ογδόντα εννέα (451.589,00), τεμνόμενης, της συνολικής έκτασης, από την παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου, και ει μίας χιλιάδων εκατόν ενενήντα έξι (141.196,00), κατά δε το κτηματολόγιο μέτρων τετραγωνικών εκατόν είκοσι τεσσάρων χιλιάδων τετρακοσίων (124.400,00), του δε Β’ γηπέδου, κατά τον άνω τίτλο κτήσης, μέτρων τριακοσίων πενήντα επτά χιλιάδων εκατόν έξι (357.106,00), κατά δε το κτηματολόγιο μέτρων τετραγωνικών τριακοσίων είκοσι επτά χιλιάδων εκατόν ογδόντα εννέα (327.189,00), ή της όποιας έκτασης αυτών προκύψει από τη νεώτερη καταμέτρησή τους, τα οποία ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.», χορηγούνται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για χρονικό διάστημα εκατόν δεκατεσσάρων (114) μηνών από την 22α Δεκεμβρίου του έτους 2016, υπό τον όρο παρακράτησης υπέρ του ελληνικού δημοσίου ποσοστού επτά τοις εκατό (7%) επί του συμφωνημένου τιμήματος κατά την καταβολή αυτού. Το ποσό της παρακράτησης αποδίδεται στο ελληνικό δημόσιο από τον συμβολαιογράφο εντός τριών (3) ημερών από την καταβολή του συμφωνημένου τιμήματος. Επίσης, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, χορηγούνται, για χρονικό διάστημα εκατόν δεκατεσσάρων (114) μηνών από την 22α Δεκεμβρίου του έτους 2016, στην ως άνω εταιρεία, πιστοποιητικά της Φορολογικής Διοίκησης, με τα οποία βεβαιώνεται ότι η όλη ως άνω αναφερόμενη έκταση, ήτοι αμφότερα τα γήπεδα, περιλαμβάνονται στις δηλώσεις Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, καθώς και του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.). Τα δύο (2) ως άνω αναφερόμενα γήπεδα μπορούν να μεταβιβαστούν ή να επιβαρυνθούν με εμπράγματα βάρη και εξασφαλίσεις, αποκλειστικά υπέρ του προς όντα η μεταβίβαση των άνω ακινήτων ή υπέρ του εκ προσυμφώνου αγοραστή, σύμφωνα με την περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 126, είτε ενιαίως ως ένα ακίνητο είτε τμηματικά ως πλείονα ακίνητα. Από το ποσοστό επτά τοις εκατό (7%) του συμφωνημένου τιμήματος, που παρακρατείται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, εξοφλούνται κατά προτεραιότητα οι αναλογούντες στα αναφερόμενα στο ίδιο εδάφιο ακίνητα, Φόρος Ακίνητης Περιουσίας και Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.). 2Α. Για τις ανάγκες σύνταξης συμβολαιογραφικής πράξης μακροχρόνιας μίσθωσης των ακινήτων, που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.» και βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως, εκτός ζώνης, στη θέση «Μπερμπάτι» της Δημοτικής Κοινότητας Μαρτίνου της δημοτικής Ενότητας Οπουντίων του Δήμου Λοκρών της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σε περίπτωση που εκμισθωθούν ως ενιαίο ακίνητο, χορηγούνται από τη Φορολογική Διοίκηση, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, αποκλειστικά πιστοποιητικά Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), σύμφωνα με τα οποία τα ακίνητα περιλαμβάνονται στη δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. και έχει καταβληθεί ο επιμεριστικά αναλογών φόρος των ακινήτων αυτών, συμπεριλαμβανομένων και των τόκων εκπρόθεσμης καταβολής τους. Μόνο τα πιστοποιητικά του πρώτου εδαφίου μνημονεύονται και επισυνάπτονται στην οικεία συμβολαιογραφική πράξη. Το πρώτο εδάφιο ισχύει μέχρι το πέρας της προθεσμίας της παρ. 1.
Για χρονικό διάστημα εκατόν δεκατεσσάρων (114) μηνών από την 22α Δεκεμβρίου του έτους 2016 πάσης φύσεως επιχορηγήσεις και καταβολές προς την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε.» δεν δύνανται να συμψηφιστούν αυτεπαγγέλτως με οφειλές αυτής προς το Δημόσιο, σε Ν.Π.Δ.Δ., σε Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και σε Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.».
Στο εισαγωγικό εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 126 του ν. 4446/2016, περί αναστολής μέτρων διοικητικής και αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της κινητής και της ακίνητης περιουσίας της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Β.Ε.Ε, η λέξη και ο αριθμός «εκατόν δύο (102)», αντικαθίστανται από τη λέξη και τον αριθμό «εκατόν δεκατεσσάρων (114)» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Για χρονικό διάστημα εκατόν δεκατεσσάρων (114) μηνών, από την 22α Δεκεμβρίου του έτους 2016, αναστέλλονται:
- α) οι πάσης φύσεως πράξεις διοικητικής εκτέλεσης
κατά τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και κατά τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας,
- β) οι πάσης φύσεως πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης
κατά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας,
- γ) η λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά τον Κώδικα
Πολιτικής Δικονομίας και τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας,
- δ) οι εγγραφές πάσης φύσεως εμπραγμάτων βαρών
και εξασφαλίσεων, που επισπεύδονται ή ασκούνται από τους πάσης φύσεως πιστωτές σε βάρος της κινητής και ακίνητης περιουσίας της ως άνω εταιρείας, για οποιαδήποτε αιτία, πλην της εγγραφής πάσης φύσεως εμπραγμάτων βαρών και εξασφαλίσεων υπέρ του προς όντα η μεταβίβαση των άνω ακινήτων ή του εκ προσυμφώνου αγοραστή και υπέρ του μισθωτή των αναφερόμενων στην παρ. 2Α του άρθρου 125 ακινήτων, καθώς και
- ε) οι πράξεις διασφαλιστικών μέτρων της παρ. 5 του
άρθρου 46 του ν. 4987/2022 (Α’ 206), της παρ. 5 του άρθρου 45 του ν. 5104/2024 (Α’ 58) και του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 (Α’ 179).».
Άρθρο 96
Ειδική αγωγή και εκπαίδευση Εξουσιοδοτικές διατάξεις Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 34 ν. 3699/2008 Η παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, αντικαθίσταται ως εξής: «4.α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και του κατά περίπτωση δημοτικού συμβούλιου του οικείου Δήμου, ιδρύονται Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και προάγονται νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η γνώμη του δημοτικού συμβουλίου του πρώτου εδαφίου διατυπώνεται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την υποβολή σχετικού αιτήματος της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. Εφόσον η προθεσμία του δευτέρου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η χορήγηση θετικής γνώμης.
- β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών, ύστερα από εισηγήσεις της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ιδρύονται τμήματα ένταξης και τμήματα πρώιμης παρέμβασης.
- γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας
και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, κατόπιν υποβολής αιτιολογημένου αιτήματος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, προστίθενται τομείς ή τμήματα ειδικοτήτων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) και εξειδικεύονται εργαστήρια σε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.).
- δ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισήγησης της οικείας
δημοτικού συμβουλίου του οικείου Δήμου, καταργούνται και συγχωνεύονται Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και υποβιβάζονται νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
- ε) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισηγήσεων της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και του
οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, καταργούνται τμήματα ένταξης ή τμήματα πρώιμης παρέμβασης, εφόσον στη σχολική μονάδα είτε δεν φοιτούν μαθητές σε τμήμα ένταξης ή πρώιμης παρέμβασης είτε υπάρχει πλεονάζων αριθμός τμημάτων.
- στ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, η οποία
εκδίδεται κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, καταργούνται τομείς ή τμήματα ειδικοτήτων σε EN.E.E.Γ.Υ.Λ. και εργαστήρια σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ..
- ζ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών και Εσωτερικών ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την αύξηση ή μείωση των οργανικών θέσεων, καθώς και τη σύσταση και τον αριθμό των θέσεων του προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., των τμημάτων ένταξης και των τμημάτων πρώιμης παρέμβασης.».
ΜΕΡΟΣ Ι’
ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 97
Καταργούμενες διατάξεις [παρ. 4 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265] Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργούνται:
Τα άρθρα 35, περί κανόνα δημοσιονομικής θέσης, 37, περί κανόνα πορείας προσαρμογής, 50, περί κατάρτισης του προϋπολογισμού βάσει στόχων και συνολικών ορίων δαπανών Μ.Π.Δ.Σ., 64Α, περί προϋπολογισμών των εκτός Γενικής Κυβέρνησης φορέων, 155Α, περί φορέων του κεφαλαίου Α’ του ν. 3429/2005 (Α’ 314) εκτός Γενικής Κυβέρνησης και περί μνημονίων συνεργασίας και προγράμματος εκτέλεσης προϋπολογισμού, και 175Α, περί κυρώσεων σε φορείς του Κεφαλαίου Α’ του ν. 3429/2005 εκτός Γενικής Κυβέρνησης και κυρώσεων, του ν. 4270/2014 (Α’ 143).
Το άρθρο 17 του ν. 5027/2023 (Α’ 48), περί εξατομικευμένης στήριξης και πρόβλεψης μέτρων σε εργαζομένους με αναπηρία στον δημόσιο τομέα.
Η παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 1587/1950 (Α’ 294), περί αλληλέγγυας ευθύνης του αγοραστή.
Η παρ. 10 του άρθρου 13 του ν. 634/1977 (Α’ 186), περί υποχρεώσεων των συμβολαιογράφων.
Η παρ. 4 του άρθρου 21, περί έκπτωσης χρεών, η παρ. 2 του άρθρου 38, περί υποκειμένου φόρου, η παρ. 4 του άρθρου 61, περί υπόχρεων σε δήλωση, το άρθρο 71, περί δηλώσεων για έκπτωση χρεών, το άρθρο 83, περί ευθυνών και δικαιωμάτων των τελευταίων από σύμβαση κατόχων ακινήτων που αποκτήθηκαν αιτία θανάτου, και το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 107, περί υποχρεώσεων προσώπων, του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια (ν. 2961/2001, Α’ 266).
ΜΕΡΟΣ ΙΑ’
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Άρθρο 98
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την επιφύλαξη των παρ. 2, 3 και 4.
Η ισχύς του άρθρου 71, περί της παράτασης ισχύος της μείωσης του φόρου εισοδήματος για δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων του άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, και της παρ. 1 του άρθρου 103, περί καταργούμενων διατάξεων, εκκινεί από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Η ισχύς του άρθρου 93, περί αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2025, εκκινεί από την 20ή Μαρτίου 2025.
Η ισχύς του άρθρου 94, περί των αποσπάσεων υπαλλήλων για τις ανάγκες της Κυπριακής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του έτους 2026, εκκινεί από την 1η Ιουλίου 2025. Αθήνα, 11 Ιουλίου 2025 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Επικρατείας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ Οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ Εξωτερικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ Εθνικής Άμυνας ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ Εσωτερικών ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ Υγείας ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Προστασίας του Πολίτη ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΣΤΑΥΡΟΣ Ν. ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ Ανάπτυξης ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ Δικαιοσύνης ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ Πολιτισμού ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ΔΟΜΝΑ - ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ Τουρισμού ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ Επικρατείας ΧΡΗΣΤΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους. Αθήνα, 11 Ιουλίου 2025 Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ Καποδιστρίου 34, 104 32 Αθήνα
Η ανάγνωση του παρόντος εγγράφου δεν αντικαθιστά την ανάγνωση του αντίστοιχου τεύχους της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη για τυχόν ανακρίβειες που οφείλονται στη μετατροπή του πρωτοτύπου σε αυτή τη μορφή.
Το κείμενο αυτό δημοσιεύεται υπό τους όρους επαναχρησιμοποίησης που ορίζει η ίδια η πηγή ΦΕΚ, όχι υπό άδεια της Legalize ούτε υπό άδεια δημόσιου τομέα.
ΦΕΚ
Δημόσιος τομέας (επίσημα κρατικά κείμενα)